др Ивана Медић

Др Ивана Медић (рођ. Јанковић; Лесковац, 31.01.1975) је научни сарадник Музиколошког института САНУ од фебруара 2013. Ангажована је као спољни сарадник Центра за руску музику колеџа Goldsmiths Универзитета у Лондону и као један од координатора Студијске групе за руску и источноевропску музику при Британској асоцијацији за славистику (REEM/BASEES). Од септембра 2014. руководиће београдским тимом у оквиру трилатералног пројекта City Sonic Ecology који финансира Швајцарска фондација за науку.

Радила је као предавач на Отвореном универзитету (The Open University) и сарадник у настави на Универзитету у Манчестеру, Велика Британија. Пре одласка из Србије била је вршилац дужности главног музичког уредника у редакцији Трећег програма Радио Београда, док је педагошку каријеру започела као асистент на Катедри за теоријске предмете Факултета музичке уметности у Београду.

Ивана Медић је стекла звање магистра музикологије на Факултету музичке уметности у Београду. Као добитница престижних стипендија Overseas Research Award, Graduate Teaching Assistantship и School of Arts, Histories and Cultures Award одлази у Велику Британију, где је 2010. докторирала на Универзитету у Манчестеру, под менторством проф. Дејвида Фенинга (Dаvid Fаnning).

Објавила је две књиге и преко 40 научних радова. У области њеног истраживања спадају: руска и совјетска музика, савремена српска музика, теорије авангарде, Штокхаузен, Шнитке, пројекат свеобухватног уметничког дела, клавирска музика и популарна музика.

Активна је као пијанисткиња и бас-гитаристкиња, првенствено у домену савремене музике.

Кључне публикације

Klavirska muzika Vasilija Mokranjca, Beograd, Studentski kulturni centar/Bookwar, 2004.

“Тhe Sketches for Alfred Schnittke’s Symphony No. 3 and What They (Don’t) Tell Us”, Muzikologija/Musicology 15 (2013), 169-213.

“In the Orbit of Shostakovich: Vasilije Mokranjac’s Symphonies”, Music and Society in Eastern Europe, 8 (2013), 1–22.

(са Јеленом Јанковић-Бегуш) “Мјузикл у Србији у новом миленијуму: смернице, домети, изазови”, Зборник Матице српске за сценске уметности и музику 49 (2013), 133-151.

“Gubaidulina, Misunderstood”, Muzikologija/Musicology 13 (2012), 103-123.

“Предисловие к каталогу набросков Альфреда Шнитке из собрания рукописе Джульярдской школй”, у Алла Богданова (ур.), Алфреду Шнитке посвящается, Москва, Композитор/Шнитке центр, св. 8 (2011), 109-157.

“‘I Believe… In What?’ Arvo Pärt’s and Alfred Schnittke’s Polystylistic Credos”, Slavonica Vol. 16 No. 2 (2010), 96-111.

“Prokofiev’s Reception in Western Popular Music,” The Three Oranges (Journal of the Serge Prokofiev Foundation) 18 (2009), 17-22.

“The Ideology of Moderated Modernism in Serbian Music and Musicology”, Muzikologija/Musicology 7 (2007), 279-294.

“Светлост: Космичко-ритуални театар Карлхајнца Штокхаузена”, Музички талас 36-37 (2008), 52-85.

Из седам дана: Интуитивна музика Карлхајнца Штокхаузена”, Трећи програм 117-118 (2003), 213-238.

Актуелна истраживања

Српски композитори у емиграцији
Композиторска методологија Алфреда Шниткеа
Српска рокенрол сцена од 1990. до данас
Музичко стваралаштво Владана Радовановића
Београдски музички фестивали

Комплетна библиографија доступна на http://ivanamedic.com/publications/