08 нов Форум МИ САНУ – др ум. Наташа Пенезић
Драге колеге, сарадници и пријатељи!
Позивамо Вас на наредно предавање на Форуму Музиколошког института САНУ:
др ум. Наташа Пенезић
КЛАВИРСКА МУЗИКА ВЛАДАНА РАДОВАНОВИЋА
Среда, 13. новембар 2024. године,
с почетком у 12 сати
Соба 410, IV спрат
Музиколошки институт САНУ, Кнез Михаилова 36, Београд
РЕЗИМЕ
Идеја да се клавирска музика Владана Радовановића изведе и потом сними у целости појавила се као резултат упознавања и разговора са композитором 2021. године. Подела програма међу младим извођачима заједничка је идеја Владана Радовановића и Наташе Пенезић, са циљем промовисања композиторовог стваралаштва међу бившим и садашњим студентима Факултета музичке уметности и његовој афирмацији у даљем раду ових пијаниста, али и укључивања младих уметника у важне пројекте на домаћој музичкој сцени. Иако делом јавно изведена и снимљена, Радовановићева клавирска музика до данас је претежно остала непозната широј музичкој јавности. Овај корпус композиторовог стваралаштва (према годинама које налазимо у већини партитура) настајала је од почетка педесетих, па до почетка шездесетих година. Бројни прелиди, фуге, циклуси минијатура и варијација сведоче о аутору који је своје (музичке) идеје у младости испробавао кроз „вољене“ стилове прве половине 20. века, али и визионару који је остао привржен традиционалним жанровима и облицима. Уметничко истраживање Радовановићеве клавирске музике има за циљ боље разумевање његовог опуса у целини, као и отварање могућности за даља проучавања. У овом излагању, Наташа Пенезић ће предочити пут од упознавања с необјављеним рукописима клавирске музике Радовановића, преко њиховог разумевања и припреме за интерпретацију, па до извођења и снимања ових композиција. Предавање је прилика да се стекне први увид у део богате и мало познате грађе овог свестраног ствараоца. Уједно, Наташа Пенезић ће кроз пример уметничког истраживања клавирске музике Владана Радовановића скренути пажњу на неопходне кораке које пијанисти-истраживачи предузимају у жељи да јавности представе непозната дела из домаће литературе уметничке музике.
БИОГРАФИЈА
Наташа Пенезић (1984) је доцент на клавирској катедри Факултета музичке уметности у Београду. Након студија на Академији уметности у Новом Саду (класа проф. Светлане Богино) и на Краљевском колеџу за музику у Стокхолму, одбранила је докторски уметнички пројекат под називом Тумачење нових изражајних средстава у изабраним клавирским делима Пјера Булеза, Лучана Берија и Фредерика Ржевског на Факултету музичке уметности у Београду (2018), под менторством проф. др Дубравке Јовичић. Учествовала је на бројним европским фестивалима укључујући „Ars Musica“ (Брисел, Белгија), „Кlangspuren” (Швац, Аустрија), „Impuls“ (Грац, Аустрија), фестивале у Генту (Белгија) и Орхусу (Данска), фестивал минималистичке музике у Каселу (Немачка), „Ринг Ринг“ и „Бунт“ (Србија). Наступала је са московским симфонијским оркестром „Кредо“, симфонијским оркестром из Кјође, Ансамблом „Синк“ центра из Новог Сада, као и са Камерним оркестром „Музикон“. Посвећена је музици 20. и 21. века и активно сарађује са композиторима, међу којима се издвајају Фредерик Ржевски, Софија Губајдулина, Гевин Брајерс, Миша Савић, Владан Радовановић и Јасмина Митрушић.
Модератор: др Марија Маглов