Христина Медић (https://orcid.org/0009-0002-3409-9208)
Искошени угао Драгутина Гостушког, уредиле Катарина Томашевић и Бојана Радовановић, 279-302.
Београд: Музиколошки институт САНУ, 2024.
https://doi.org/10.46793/DGOST23.279M
Сажетак: У раду се анализира дневна музичка критика објављивана у разноврсним медијима, новинама, каo и на Трећем програму Радио Београда. Сходно томе анализирају се и разлике у њеној форми, обиму као и приступу, будући да су ти медији својом културном политиком окренути и различитој врсти публике.
Већ у првим годинама по оснивању (1965) Трећи програм Радио Београда организује трибине посвећене музичкој критици (1968/1969) у којима суделује и Драгутин Гостушки, чије се капитално дело Време уметности појављује управо у то време (1968). Такође се емитују и бројни преводи текстова еминентних филозофа, социолога, композитора и музиколога посвећених музичкој критици (Адорно, Далхаус, Радовановић, Стефановић).
У то време и у Београду, као и шире (Загреб, Љубљана) музичком критиком баве се подједнако и композитори и музиколози.
Ставови Гостушког су особени, будући да он критику посматра као специфичну литерарну форму (односно као стваралачки чин), уочава проблеме с којима се критичар суочава у односу на медиј у којем је објављује и анализира које то особине треба да има један критичар.
Кључне речи: Драгутин Гостушки, музичка критика, Трећи програм, етика, естетика, електронска музика, Иво Погорелић.