Немања Совтић (https://orcid.org/0009-0003-2806-5180)
Искошени угао Драгутина Гостушког, уредиле Катарина Томашевић и Бојана Радовановић, 65-83.
Београд: Музиколошки институт САНУ, 2024.
https://doi.org/10.46793/DGOST23.065S
Сажетак: На почетку своје студије Време уметности Драгутин Гостушки наводи да интересовање за теоријске проблеме уметности исказује као историчар и естетичар, те да из таквог става проистиче и форма његове књиге, чији је први део историјског, а други естетичког карактера. На страницама најпознатијег и најутицајнијег дела Гостушког историјско време помиње се само у једној прилици. Упркос томе, разграната мисао Драгутина Гостушког ослања се на (одсутан) појам историјског времена као другачије врсте времена од хронолошког/календарског времена у оној мери у којој стилска епоха преузима и заступа историјско време уметности. С тим у вези поставља се питање какве су перспективе и ограничења стила као теоријске алатке која се у историји уметности и музике користи и као аналитичко средство (стилска анализа) и као средство историографске синтезе (стилска епоха).
Кључне речи: Драгутин Гостушки, Време уметности, историјско време, дислокација симултаности, стилска епоха.