Весна Пено (https://orcid.org/0000-0003-1323-284X)
Искошени угао Драгутина Гостушког, уредиле Катарина Томашевић и Бојана Радовановић, 101-116.
Београд: Музиколошки институт САНУ, 2024.
https://doi.org/10.46793/DGOST23.101P
Сажетак: У раду је представљен историјскоестетички методолошки поступак који је у комплексном аналитичком приступу уметности у целини, а посебно музици, изложио у својој импозантној теоријској студији Време уметности. Прилог заснивању једне опште науке о облицима, музиколог, естетичар и композитор Драгутин Гостушки. Са своје двосмерне: историјске и естетичке платформе Гостушки је настојао да сагледа процес уметничког деловања, самог уметничког акта и његове рецепције. Залог његовог оригиналног концепта је редефинисање појмова: време и простор, што му је омогућило ревизију устаљене поделе на временске и просторне уметности.
Кључне речи: уметност(и), историја, естетика, време, простор, граница.