Ивана Медић (https://orcid.org/0000-0002-8917-9734)
Искошени угао Драгутина Гостушког, уредиле Катарина Томашевић и Бојана Радовановић, 321-358.
Београд: Музиколошки институт САНУ, 2024.
https://doi.org/10.46793/DGOST23.321M
Сажетак: Мада су научни и уметнички рад Драгутина Гостушког његови савременици сматрали конзервативним, откриће његовог мало познатог (и нажалост нереализованог) пројекта Кинемузика, о којем је Гостушки маштао више од две деценије, доказује да је овај свестрани стваралац био ношен правим авангардним духом. Ова његова несуђена авангарда (термин Милорада Беланчића) доживела је своју позну актуелност готово педесет година касније. Наиме, међународним пројектима Квантна музика (2015–18) и Изван квантне музике (2019–22) којима сам руководила, а које је реализовао Музиколошки институт САНУ (где је Гостушки провео цео свој радни век), остварене су неке његове смеле визије. Стога у овом раду најпре презентујем велики број досад непознатих информација о пројекту Кинемузика и ауторовим вишедеценијским напорима да га реализује, а потом га анализирам у паралели са својим пројектима и истичем које су идеје и визије Гостушког остварене у XXI веку.
Кључне речи: Драгутин Гостушки, Кинемузика, Квантна музика, Изван квантне музике, авангарда, несуђена авангарда, позна актуелност, физика и музика.